מעבר אתר ישן לאתר חדש זהו אחד הנושאים שנלמד בקורס לקידום אתרים

לפני הרחבה בתחום הטכי לגבי ביצוע פעילות העברה בין אתר ישן לחדש, אקדיש כמה מילים על חשיבות הנושא בקידום אתרים בגוגל ואיך מבצעים עבודת הקידום בצורה נכונה.

למה חשוב תהליך המעבר התקין בין אתר ישן לאתר חדש ומתי במבצעים תהליך זה?

אציין ואומר שרק בישראל קיימים קרוב לחצי מיליון עסקים בתחומים שונים, כאשר כמעט לכל עסק יש אתר אינטרנט ואם לקחת בחשבון שטכנולוגיה הקשורה לעולם האינטטרנט ולבניית אתרים מתפתחת כל הזמן, כיום ניתן לראות אתרים רבים שנבנו לפני הרבה מאוד שנים וכבר לא מתאימים בצורה אידיאלית לרשת, לציפיות הלקוח של העסק וגם לעיתים לא אהובים על בעליהם בעיקר בגלל המראה המיושן.

בשלב זה בעלי עסקים פונים לחברות העסוקות בפיתוח אתרי אינטרנט עם בקשת הצעות מחיר לאתר חדש ואחר קבלת מספר הצעות מחיר בתחום, בוחרים בעלי העסקים בהצעה הכי משתלמת מבחינתם (כעת לא ניכנס לסיבות בדבר בחירת הצעות מחיר) ומאותו הרגע מתחילה פעילות של בניית אתר חדש כולל עיצוב ותכנים חדשים שיתאימו לפעילות ברשת.

כאן יש לקחת בחשבון נושא קריטי ביותר – לכל דף באתר שלנו יש כתובת ייחודית וכאשר בונים אתר חדש, סביר להניח שכתובת של דף זהה מבחינת הנושא, תששתנה בהתאם למערכת שעליה תתבסס עבודת הקמת אתר חדש או עקב שיוך תכנים בצורה שונה מהאתר הישן – התוצאה הסופית תהיה כתובת שונה (גם אם זה אות אחת בלבד) ולכן יש לקחת עובדה זו בחשבון ואם זה המצב חייבים לבצע פעילות נוספת של סריקה של האתר הישן וסריקה של האתר החדש במטרה למצוא מקבילות של כתובות בשני האתרים לטובת סגירת מעגל בעת שהאתר החדש יעלה לאוויר.

צורה תקינה של מעבר בין גרסאות של אתר תבטיח מעבר חלק ככל ניתן תוך שמירה על מיקומים בגוגל ופגיעה מינורית ככל שרק ניתן במספר מבקרים באתר, לכן מומלץ שהפעילות תתבצע בצורה מאוד מדויקת.

איך עושים העברת אתר ישן לחדש בלי לפגוע במיקומים בגוגל?

במהלך לימודים בחוג לקידום ובניית אתרים ילדים רוכשים מיומנות יקרת ערך של ביצוע פעולות מעבר בן אתר ישן לחדש, כאשר העבודה מתבצעת בעמצעות כלי סריקה שמייצרים מפת אתר של הדפים באתר ידן וגם הארת החדש.

כאן מתחיל תהליך די מעניין של התאמה בין תוכן של שני הגרסאות של אתרים, כאשר לא תמיד יהיה ניתן למצוא התאמה של 100% ואז נשאלת השאלה – מה עושים במצב שכזה?

טוב ששאלת – מייד עונה: במצב שלא ניתן לאתר התאמה בדיוק של מאה אחוזים בין משמעויות בין שני התכנים בשתי הגרסאות, מנסים לבצע התאמה ברמת דיוק נמוכה יותר, נניח התאמה של 80% מבחינת המשמעות, היה וגם זה בלתי אפשרי, יורדים לרמה של 60, 50, 40 וכן הלאה אחוזים במטרה למצוא מקבילות בשתי הגרסאות.

זה המקום לציין שייתכן ולא תהיה אפשרות לאתר התאמה בכלל עקב סיבה שנניח שבגרסה חדשה של הארת שלנו החלטנו לוותר על דפים מסוימים – מה עושים במצב כזה?

אז אם לא הצלחנו לאתר התאמה של אפילו 20%, ניתן להפנות את הדף הישן לפמת אתר דינאמית מסוג HTML שחייבת להיות באתר שלנו (הנושא לא ייקבל הרחבה במאמר זה עקב חשיבותו והיקפו).

לאחר שבצענו התאמות בין גרסאות שונות של האתר שלנו, הקובץ שנוצר אדיף שנאשה את העבודה באמצעות טבלת אקסל – הקובץ שלנו בעצם זאת טבלה של הפניות 301 שעלינו לבצע בכדי שמעבר יתבצע באופן תקין.

הפניות מסוג 301 הן הוראות של השרת שנשלחות לזחלני זחילה של גוגל ונמועי חיפוש אחרים וגם לדפדפנים שלנו שדף בכתבת ישנה א' מעתה זמין בכתובת חדשה א1' וזאת בצורה תמידית (קיימת גם הפניה מסוג 302 שמשמעותה היא שהפנה הינה זמנית).

מה חשוב לזכור במהלך המעבר עצמו ולאחר השלמת התהליך?

לאחר השלמת תהליך המעבר בין גרסא ישנה לחדשה חייבים לבדוק בצורה אקראית שכתובות ישנות מועברות באמצעות הפניות 301 לכתובות חדשות שהגדרנו בשלב מוקדם יותר, כאשר הייתי ממליץ לבצע את הפעילות של הבדיקה גם מתוך גוגל עצמה לאחר איתור של מספר תוצאות של האתר שעבורו בצענו את פעילות המעבר.

אחרי שראינו שהכל עובד בצורה תקינה, אמליץ לעקוב אחרי השלמת התהליך בגוגל, כאשר המטרה לראות שגוגל מחליפה את הכתובות הסרוקות בתוצאות החיפוש בכתובות חדשות שיצרנו לטובת המעבר.

עם זמן כל הכתובות הישנות שבגוגל אמורות להיות מוסרות ובמקומן יופיעו דפים חדשים.

הורים יקרים, אם אהבתם והתחברתם לתחום האינטרנט בכלל ולתחום של קידום ובניית אתרים בפרט, אשמח להמליץ לכם על קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט שמיועד למבוגרים.

בקורס נלמד את נושא הקידום בגוגל (ולא רק) בצורה מורחבת מאוד, כאשר הידע המועבר בקורס הינו בהתאמה אישית לצרכים שלכם וזאת בקבוצות קטנות ויכול לשמש אתכם עבור קידום העסק שלכם בגוגל או במידה ותחום העיסוק שלכם בעבודה קשור בצורה כלשהי לשיווק ומכירות, ידע שתרכשו בהחלט יכול להקפיץ פלאים את המעמד שלכם בחברה אל מול המעסיק.

והכי מעניין – הידע שתרכשו בקורס לקידום אתרים שלי, יכול בהחלט להיות בסיס איתן לשינוי כיוון בקריירה שלכם, כשתכלו להגיש את המועמדות לשכם למשרות ג'וניור לחברות קידום אתרים שונות בישראל (כמו כן – הניסיון בתחום הוא זה שעושה את ההבדל וככל שיותר תשקיעו בעצמכם ובידע שלכם, כך תוכלו לקבל תוצאה מרשימה יותר).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>